تکه هایی از این پایان نامه :

خطاهای شکست میله روتور و حلقه های انتهایی: [9]

در سالهای اخیر، پیشرفتهای قابل ملاحظه ای در زمینه ساخت و طراحی سیم بندی های استاتور بدست آمده می باشد. از طرفی زیرا لازم می باشد که موتورهای القایی در محیطهایی که دارای گرد و خاک و فاسد کنندگی بالایی هستند نیز کار بکند، لازمه کار کردن در چنین محیطهایی، نیازمند توسعه وسیع در بهبود مواد عایقی و همچنین نحوه عملکرد این ماشینها می باشد. با این تفاصیل طراحی روتور قفسی و ساخت آن دستخوش تغییرات بسیار کمتری نسبت به استاتور شده می باشد به همین دلیل خطاهای روتور هم اکنون درصد بسیار بالایی از خطاهایی که در ماشین رخ می دهد را شامل می گردد که در حدود %10-5 از مجموع کل خطاها می باشد. اکثریت خطاهایی که در روتور یک موتور القایی سه فاز رخ می دهد ، مربوط به شکست میله های روتور و همچنین حلقه های انتهایی روتور می باشد. در واقع شکست میله  روتور به عنوان یکی از خطاهای اولیه در ماشین شناخته می شوند و این عیب باعث ایجاد خرابی بیشتر در موتور خواهد گردید که تشخیص این نوع خطاها بسیار دشوار می باشد.

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

همانطوریکه قبلاً گفته گردید کلاس خرابی[1] روتور به گروهای زیر تقسیم بندی می شوند:

  1. شفت
  2. یاتاقانها
  3. ورقه ها
  4. قفس سنجابی
  5. سیستم تهویه
  6. استاتور
  7. هر ترکیبی از موارد بالا

 Failure class-13

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 thesis-power-word