عنوان کامل پایان نامه :ارتقاء وضوح تصویر رنگی از روی رشته­ای از تصاویر وضوح پایین

تکه هایی از این پایان نامه :

1‌.1‌     مدل سیستم عکسبرداری

بدلیل محدودیت­های سخت­افزاری که سیستم­های عکسبرداری دیجیتال با آن درگیر هستند، تصاویر حاصل با انواع مختلفی از خرابی­ها مواجه می­باشند. برای مثال، محدودیت اندازه دهانه دوربین، منجر به پدیده ماتی اپتیکی[1] خواهد گردید که با تابع نقطه گستر[2] مدل می­گردد. محدودیت در سرعت باز و بسته شدن دهانه دوربین سبب ماتی حرکت[3] می­گردد که در ویدئوها اتفاق متداولی می باشد. محدودیت اندازه حسگر، پدیده مات شدن حسگر[4] را ایجاد می­کند. پیکسل تصویر توسط مجموع تمامی نواحی حسگر بجای نمونه­بردای آنی تولید می­گردد. چگالی محدود حسگر، منجر به اثرات اعوجاجی می­گردد که وضوح فضایی تصویر را محدود می­کند. تمامی این خرابی­ها یا بخشی از آن در تکنیک­های متفاوتSR مدل می­شوند [3].

شکل 2-1 مدل متداول فرآیند عکسبرداری را با در نظر گرفتن وابستگی تصویرHR به فریم­های ویدئوی LR، نشان می­دهد[25،26]. ورودی سیستم تصویربرداری، صحنه طبیعی می باشد که تقریب خوبی از سیگنال باند محدود می باشد. این سیگنال ممکن می باشد قبل از رسیدن به سیستم عکسبرداری با نویز محیطی خراب گردد. چنانچه از این سیگنال پیوسته در نرخ نایکوییست و یا بالاتر از آن نمونه­برداری گردد، تصویر دیجیتال با وضوح بالا (شکل2-1.الف) ایجاد می­گردد. معمولا در حین عکسبرداری، تکان­هایی بین دوربین و صحنه ظاهر می­گردد. ورودی دوربین عکسبرداری، فریم­های متعدد از صحنه هستندکه با شیفت­های محلی یا سرتاسری به یکدیگر مربوط می­شوند (شکل 2-1.ب). انواع مختلفی از ماتی که در بالا مطرح شده می باشد، روی فریم های گرفته شده اثر می­گذارد. این تصاویر مات شده در شکل2-1(ج)  نشان داده شده می باشد. سپس این تصاویر در حسگرهای تصویر (مانند آشکارسازهای CCD) به علت تلفات نمونه­برداری کاهش مقیاس[5] می­­یابند. در نهایت، تصاویر از نویز حسگر تاثیر می­پذیرند. در نتیجه، تصاویری که با سیستم عکسبرداری کم وضوح گرفته می­گردد، نسخه مات شده ، خراب شده و نویزی شده از صحنه حقیقی می­باشد.

 

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

 متن فوق بخش هایی از این پایان نامه بود

می توانید به لینک پایین صفحه مراجعه نمایید:

 thesis-power-word